2017-09-20
Magazyn Skandynawski "Zew Północy" nr 28
Wyspy Owcze, Falun, Lysefjorden, Wschodnia Dania ...
więcej >>>

2017-08-30
Sebastian Karaś: pierwszy, który dopłynął na Bornholm
Pionierski wyczyn polskiego pływaka ...
więcej >>>

2017-08-29
Gdynia – Karlskrona: czwarta jednostka Stena Line
MV „Gute” już na linii ...
więcej >>>

2017-08-25
Barnevernet – urzędnicza opresja
Norwegowie odbierają polskie dzieci ...
więcej >>>

2017-08-17
Dania i Szwecja: niebezpieczne zabawy
Jedziesz do Danii? Uważaj na koła ...
więcej >>>

2017-08-14
Gaustatoppen – najpiękniejsza góra dla Norwegów
Preikestolen dopiero na trzecim miejscu ...
więcej >>>

2017-08-04
Szczecin: Family Travel Festival
O podróżach podczas Tall Ships Races ...
więcej >>>

2017-08-02
Redakcyjna wyprawa Konwój „Zewu Północy”
Wrzesień: kierunek - Fiordy Norwegii ...
więcej >>>

2017-07-29
Wyspy Owcze: Ólavsøka
Święto narodowe wyspiarzy ...
więcej >>>

2017-07-09
Redakcyjna wyprawa Konwój „Zewu Północy”
Wrzesień: kierunek - Fiordy Norwegii ...
więcej >>>

2017-07-03
Rovaniemi: LIFE 2018
Edukacyjne forum w fińskiej Laponii ...
więcej >>>

2017-06-30
The Tall Ships Races 2017 rozpoczęte!
5-8 sierpnia: wielki finał w Szczecinie ...
więcej >>>

2017-06-24
Pół wieku linii Świnoujście-Ystad
PŻM i Unity Line świętują jubileusz ...
więcej >>>

2017-06-23
Szwecja: Midsommar, Norwegia: największe ognisko świata
Skandynawska noc świętojańska ...
więcej >>>

2017-06-21
Trollpikken – konkurencja dla Kjeragbolten i Trolltungi?
Niezwykła formacja skalna w Rogalandzie ...
więcej >>>

2017-06-18
Szczecin: Family Travel Festival
Ciekawa impreza podczas finału Tall Ships Races ...
więcej >>>

2017-06-09
Stena Line: czwarty statek na linii do Karlskrony
MV „Gute” na szlaku od sierpnia ...
więcej >>>

2017-06-07
27. wydanie Magazynu Skandynawskiego „Zew Północy”
Sztokholm, Preikestolen, Helsinki, Bornholm, Islandia, wypad na Sund ...
więcej >>>

archiwum wiadomości  

2017-04-18

Vaasa - Umeå: będzie nowy prom?

Szlak Wasaline przez Zatokę Botnicką

Od 1948 roku istnieje połączenie promowe, łączące Finlandię ze Szwecją, biegnące przez Kvarken – najwęższą część Zatoki Botnickiej, będącej najbardziej na północ wysuniętą częścią Morza Bałtyckiego. Chodzi o szlak Vaasa – Umeå (Holmsund), zwany popularnie Wasaline, obsługiwany przez armatora NLC Ferry, będącego spółką samorządów z Vaasy i Umei.

Obecnie NLC Ferry dysponuje jednym promem – MS „Wasa Express”. To niemłoda już jednostka, zbudowana w 1981 roku, zabierająca na pokład 850 pasażerów i 450 samochodów osobowych. Mimo że prom „Wasa Express” przeszedł w roku 2013 modernizację, od kilku lat mówi się o konieczności wprowadzenia na linię nowego statku.

Jak podał serwis fińskiej telewizji YLE, uniwersytet w Umei dokonał analizy możliwości rozwoju tego połączenia, według której transportując co najmniej 270 000 t ładunków i przewożąc co najmniej 160 000 pasażerów rocznie (w 2016 roku z przewozów pasażerskich promem Wasaline skorzystało 168 000 pasażerów) nowa jednostka mogłaby się zwrócić w ciągu dekady. Środki na jej budowę mogłyby natomiast pochodzić w części z funduszy europejskich. Powstała już wizualizacja nowego promu. Jego koszt oceniany jest na 70-200 mln EUR, a szacowany termin wejścia do eksploatacji to lata 2020-2021.

Na zdjęciu: MS „Wasa Express” w porcie Vaasa (fot. Eemli113 / Wikipedia.org)

Więcej o WasaLine: www.wasaline.com

Informacja: Jakub Bogucki

wcześniejszy news archiwum wiadomości

  © 2002-2011 by PCIT TRAMP, Szczecin      Opieka techniczna: IKSik.net
Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu umożliwienia składania zamówień oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.